شناسهٔ خبر: 172194 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

رگبار باران در ۱۱ استان کشور طی هفته جاری

رگبار رعد و برق باد و باران کارشناس سازمان هواشناسی گفت: در پنج روز آینده برخی نقاط ۱۱ استان کشور مستعد رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت است.

فریبا گودرزی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به پیش‌بینی وضعیت آب و هوای کشور طی هفته جاری اظهار کرد: در پنج روز آینده برخی نقاط ۱۱ استان کشور مستعد رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت خواهد بود.

وی افزود: در پنج روز آینده در برخی نقاط استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، برخی نقاط استان‌های ساحلی خزر، ارتفاعات مرکزی البرز، جنوب کرمان، شمال و شرق هرمزگان و روزهای دوشنبه و سه شنبه علاوه بر این مناطق در برخی نقاط خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی در ساعات بعد از ظهر و شب، رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه گفت: همچنین در این مدت در نیمه شرقی کشور، بخش‌هایی از استان‌های مرکزی، قم، سمنان، اصفهان، جنوب تهران، خوزستان و ایلام، در برخی ساعات وزش باد شدید، گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می‌شود.

گودرزی افزود: روزهای دوشنبه و سه شنبه خلیج فارس و دریای خزر مواج است.

وی یادآور شد: آسمان امروز تهران صاف تا کمی ابری است و از بعد از ظهر با افزایش وزش باد همراه خواهد بود. بیشینه دمای امروز پایتخت ۳۸ درجه خواهد بود و کمینه دمای به ۲۷ درجه رسید.